קליפורניה - מידע וטיפים

  • כאן תמצאו כתבות על קליפורניה, אחת המדינות היפות והמעניינות ביותר בארצות הברית. כל מי שמחפש מידע על סן פרנסיסקו, על לוס אנג'לס, על כביש 1, על שמורות הטבע הלאומית יוסמיטי, סקויה, קינגס קניון, עמק המוות, ג'ושואה טרי ועוד ועוד – זה המקום עבורו.

  • המדריך למטייל לאורך כביש 1

    כביש 1 הוא כביש שאורכו מעל 1,000 ק”מ, הנמתח לאורך חופיה של מדינת קליפורניה צמוד למי האוקיינוס השקט. הכביש מתחיל כ-100 ק”מ מדרום ללוס אנג’לס ומסתיים כ-300 ק”מ מצפון לסן פרנסיסקו. יופיו הרב הפך לאחד מסימני ההיכר של מדינת קליפורניה. בכתבה זו תמצאו את כל המידע לו תזדקקו לנסיעה בחלק הדרומי המרהיב של כביש זה (מהעיירה מונטריי בצפון ועד העיירה מורו ביי בדרום).

    לחצו לכתבה
  • לוס אנג'לס, כל המידע למטייל

    שחקני קולנוע חטובים, גלשנים טיילות וחופים אינסופיים, אולפני הקלטות של סרטים וסדרות טלוויזיה, שדרות של חנויות נוצצות וכמובן – דיסני, 'המקום השמח ביותר בעולם', בעיר שעד לפני 150 שנה הייתה חבל ארץ שחון ושכוח אל, הם הוכחה מוחצת לכך שבארה"ב, ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, אכן הכול אפשרי.

    לחצו לכתבה
  • מוקדי עניין בעיר סן דייגו

    העיר סן דייגו, השוכנת כשעתיים נסיעה מלוס אנג'לס היא שילוב בין מקום שנהדר לגור בו לבין עיר תיירות עם מזג אוויר נוח ואפשרויות מגוונות של בילויים ותרבות פנאי. בסן דייגו, השוכנת סמוך לגבול עם מקסיקו, חיים למעלה ממליון וחצי תושבים, ויש בה יש חופי ים זהובים, מרינות ציוריות, קילומטרים רבים של שבילי אופניים, פארקים ירוקים, אוניברסיטאות מצוינות ומכון מחקר ימי.

    לחצו לכתבה
  • כל מה שרציתם לדעת על דיסני

    פארק דיסנילנד, פארק השעשועים הראשון של חברת דיסני, הממוקם בעיר אנהיים שמדרום ללוס אנג'לס (במדינת קליפורניה), מושך מדי שנה מיליוני מבקרים. בשנת 2001 הוקם פארק נוסף (קליפורניה אדוונצ'ר), והיום כולל למעשה אתר דיסנילנד שני פארקים נפרדים. בכתבה זו תוכלו למצוא טיפים לביקור בשני הפארקים הללו.

    לחצו לכתבה
  • כביש 1 האחר

    כביש 1 האחר – כמעט כל מי שנוסע לטייל בקליפורניה מתכנן לטייל לאורך כביש 1. רוב המטיילים יבחרו לטייל בקטע המפורסם ביותר של כביש זה – בין העיירות מונטריי למורו ביי (מדרום לסן פרנסיסקו ומצפון ללוס אנג'לס). אבל קליפורניה היא מדינה ארוכה, וכביש 1 נושק כמעט לכל חופיה, ויש עוד לא מעט אזורים מרהיבים לאורך כביש 1, פחות מוכרים ולא פחות יפים (אולי אפילו יותר). טיול לאורך קטעים אלה של כביש 1 מומלץ במיוחד ומזמן ביקור בשמורות טבע יפהפיות, נסיעה לאורך מצוקים אדירים וטיול בעיירות ציוריות.

    לחצו לכתבה
  • המדריך לשמורת יוסמיטי

    הפארק הלאומי יוסמיטי הוא ללא ספק אחד המקומות המרשימים בעולם מבחינה נופית. המצוקים האדירים (בגבוה של 1,500 מ'), מפלי המים (בגובה של 700 מ'), עצי הסקויה (בגובה של 100 מ') ועוד ועוד – כל אלה הופכים את יוסמיטי ליעד חובה בכל טיול אל מדינת קליפורניה. אבל יוסמיטי היא גם שמורה גדולה, צפופה (מיליוני מבקרים מדי שנה) ואת הביקור בה יש לתכן בקפידה. כאן תמצאו את כל המידע שייסע לכם לעשות כן.

    לחצו לכתבה
  • המדריך לשמורות סקויה וקינגס

    בתחומי שמורת סקויה גדל העץ הגדול ביותר בעולם, וכן בשטחה של שמורה זו מתנשא ההר הגבוה בהרי ארה"ב (למעט אלסקה). בשמורת הקינגס הסמוכה יוצר נהר הקינגס את הקניון העמוק בקניוני ארה"ב. טיול אל שמורות אלה הוא חווייה יוצאת דופן ובכתבה זו תמצאו את כל המידע לו תזדקקו וכן מידע שימושי חשוב (על מקומות הלינה המוגבלים, על איסור כניסת קרוואנים לחלק מכבישי השמורות ועוד).

    לחצו לכתבה
  • המדריך לשמורת עמק המוות

    פארק עמק המוות שוכן במזרח מדינת קליפורניה. אורכו כ-150 ק”מ, רוחבו עד 15 ק”מ ובמרכזו נמדד המקום הנמוך ביותר בצפון אמריקה – כ-86 מ’ מתחת לפני הים. שמורה זו היא שמורת הטבע הלאומית הגדולה בארה"ב (למעט אלסקה) – לוהטת מחום בקיץ, וקפואה לעתים קרובות בחודשי החורף (בעיקר באזורים הגבוהים שלה).

    לחצו לכתבה
  • המדריך לשמורת רדווד

    פארק רדווד הוא שמורת טבע לאומית הממוקמת בצפון מערב מדינת קליפורניה (סמוך לגבול עם מדינת אורגון), בה צומחים העצים הגבוהים, בעולם המיתמרים לגבהים של מעל 100 מ'. פארק זה מאחד בתוכו כמה שמורות מדינה והוא מהווה זכר ליערות הנרחבים שבעבר כיסו חלקים נכבדים ממערב היבשת ונפלו קרבן למסוריהם של יערנים.

    לחצו לכתבה
  • המדריך לשמורת ג'ושוע טרי

    פארק ג’ושוע טרי ממוקם בחבל ארץ מדברי וגבוה בדרום מזרח מדינת קליפורניה. בשמורה נופי מדבר נרחבים, תצפיות נהדרות, נאות מדבר שבהם נביעות של מים והמון המון קקטוסים שונים ומשונים. אחד המראות המרשימים ביותר בשמורת ג'ושוע טרי הוא נוף הסלעים העצומים הפזורים בשטחה.

    לחצו לכתבה
  • המדריך לשמורת איי התעלה

    במרחק של כמה עשרות ק"מ בלבד מהכבישים הסואנים של דרום קליפורניה, צחיחים ולא נגישים, שוכנים איי התעלה. בשמורת הטבע הלאומית איי התעלה (המכונה לעתים הגלפגוס של קליפורניה) אין מלונות, אין מסעדות וגם אין כבישים. אל האיים אפשר להגיע אך ורק בשיט או בטיסה, וגם בתוך השמורה הנגישות אינה פשוטה. בכתבה זו תמצאו את כל המידע לו תזדקקו כדי לבקר באיים ולחוות את יופיים.

    לחצו לכתבה
  • המדריך לשמורת פינאקלס

    שמורת הטבע הלאומית פינאקלס ממוקמת במרכז קליפורניה כ-60 ק”מ מהאוקיינוס השקט, ממזרח לרכס הרי סנטה לוסיה. סיפור היווצרותה הוא שיעור מרתק בגיאולוגיה ובתנועת הלוחות (שהם כרפסודות הנעות על פני מעטפת כדור הארץ). בכתבה זו תמצאו מידע לביקור בשמורה.

    לחצו לכתבה
  • טיול לאורך חופי צפון קליפורניה

    פחות מוכרים מהחופים של מרכז קליפורניה אבל ללא ספק לא פחות יפים – המסע לאורך הכבישים 1 ו-101 מסן פרנסיסקו ועד שמורת הטבע הלאומית רדווד הוא חוייה משכרת של נופי אוקיינוס, יערות עבותים ושפע רב במיוחד של בעלי חיים (מעל ומתחת למים).

    לחצו לכתבה
  • רוד טריפ בארה"ב, קליפורניה

    החלק האחרון של טיול ארוך במערב קנדה וארה"ב שאליו יצאתי בסתיו 2019 (קצת לפני שהקורונה פרצה לחיינו). בכתבה זו תוכלו לקרוא עם הימים האחרונים של הטיול – במרחביה של מדינת קליפורניה (עמק המוות, דווילס פוסטפייל, יוסמיטי, מונטריי ועוד).

    לחצו לכתבה
  • סן פרנסיסקו – הצעה למסלול הליכה

    סן פרנסיסקו, על רחובותיה התלולים, הקרוניות המפורסמות, המפרץ וכמובן הגשר גולדן גייט, היא אחת הערים המקסימות בארצות הברית, בכתבה זו, שפורסמה באתר וואינט, תוכלו למצוא הצעה למסלול הליכה בעיר קסומה זו.

    לחצו לכתבה
  • מפרץ מונטריי – חופיים ובעלי חיים

    מפרץ מונטריי, בלב מדינת קליפורניה, הוא שילוב נדיר של חופים פראיים, בעלי חיים ימיים ואטרקציות תיירותיות – משיט לווייתנים ועד לבתי מלון מפוארים. בכתבה זו, שפורסמה באתר מעריב, תוכלו להתוודע במעט לחבל ארץ יפהפה זה.

    לחצו לכתבה
  • יוסמיטי – מקדש של הטבע

    במרס 1851 גילה האדם הלבן את אחת התגליות היפות בצפון יבשת אמריקה. 26 שנה מאוחר יותר הפך המקום לשמורת טבע לאומית. כארבעה מיליוני תיירים מגיעים מדי שנה לשמורת יוסמיטי. אם גם אתם בדרך לשם, הנה הצעה למסלול טיול בשמורה, שפורסם באתר וואינט.

    לחצו לכתבה
  • סקויה וקינגס – עצי ענק, קניון עמוק

    הקניון העמוק ביותר בארצות הברית, ההר הגבוה ביותר והעצים הגדולים בעולם בשמורת הטבע הלאומיות סקויה וקינגס קניון שבדרום הרי הסיירה נוואדה, קליפורניה, בכתבה זו שפורסמה באתר מעריב.

    לחצו לכתבה
  • שמורת רדוודס – העצים הגבוהים בעולם

    שמורת רדווד היא בית לעצים הגבוהים ביותר בעולם, החיים על פני כדור הארץ כבר מאות מיליוני שנים. אם אתם מזדמנים לקליפורניה אתם חייבים לחזות לבוא לראות את הפלא הזה לפני שהוא נעלם מן העולם. מידע על שמורה זו בכתבה זו שהתפרסמה באתר מעריב.

    לחצו לכתבה
  • עמק המוות – המקום הנמוך בצפון אמריקה

    המקום הנמוך ביותר בחצי כדור הארץ המערבי, מרחבים אינסופיים ולילות זרועי כוכבים בשמורת הטבע הלאומית עמק המוות שבדרום מזרח מדינת קליפורניה. קראו על השמורה בכתבה זו שפורסמה באתר מעריב.

    לחצו לכתבה
  • ג'ושואה טרי – גושי גרניט וקקטוסים קוצניים

    גושי גרניט מסודרים זה על זה כמגדל קוביות והמון קקטוסים קוצניים בשמורת הטבע הלאומית ג'ושואה טרי. גן עדן לאוהבי הטיפוס והסנפלינג. קראו עוד על השמורה בכתבה זו שפורסמה באתר מעריב.

    לחצו לכתבה
  • קליפורניה – ארץ השמש הנצחית

    קליפורניה, שניחנה ביופי יוצא דופן, היא יעד מושלם למטייל הישראלי המחפש ריגושים חדשים, וללא כל ספק אחת המדינות היפות והמגוונות בארצות הברית. למרות שגם מדינות אחרות בארצות הברית זכו לקבין רבים של יופי, קליפורניה, ללא כל ספק, עולה על רובן. קראו עוד בכתבה זו, שפורסמה במגזין גו טרוול.

    לחצו לכתבה
  • קליפורניה עם הילדים – אטרקציות מומלצות

    מאולפני יוניברסל ודיסנילנד ועד עולם הים ופארק השעשועים סיקס פלגס – 'המדינה המוזהבת' היא יעד מושלם לטייל עם ילדים. עשרת האטרקציות הכי מומלצות כפי שפורסמו באתר מאקו.

    לחצו לכתבה
  • בחה קליפורניה (מקסיקו) – חצי האי עטור חופי תכלת

    יש לה, לבחה קליפורניה, דמיון מפליא לחצי האי סיני. ההרים שמתנשאים במרכזה חשופים מצמחיה, בין קניוניה מסתתרות נאות מדבר ירוקות, חופיה החוליים זהובים, ובים המקיף אותה מכל הכיוונים משגשג עולם חי עשיר. כל אלו, יחד עם המחירים הזולים, המוזיקה הלטינית, והאווירה האקזוטית המיוחדת שעוטפת את חצי האי המקסיקני, הופכות אותו ליעד תיירות פופלרי של תושבי קליפורניה – השכנים העשירים מצפון.

    לחצו לכתבה
  • ארבע שעות מסן פרנסיסקו – אגם טאהו

    שפע של טיולים בנוף מרהיב ואחלה אתרי סקי סביב אגם אחד שממש נוגע בשמיים. אגם טאהו, 4 שעות נסיעה מסן פרנסיסקו. קראו עוד על האגם בכתבה זו שפורסמה באתר מאקו.

    לחצו לכתבה
  • עמק המוות – השמורה הגדולה בארה"ב

    האמריקאים אוהבים לדרג כל דבר, בין אם זהו הגשר הכי ארוך, הבניין הכי גבוה או הסכר הכי גדול. כנראה שזו תכונה אנושית. אחרת לא היה בוודאי ל'ספר השיאים של גינס' זכות חיים, ובוודאי שלא היה הופך לפופלרי כל כך בארה"ב. במיוחד אוהבים האמריקאים לדרג את אוצרות הטבע להם זכו. מה הפלא איפוא שהם הפכו את עמק המוות, המקום הנמוך ביותר בחצי הכדור המערבי, לשמורת הטבע הגדולה ביותר בארה"ב (למעט אלסקה). קראו עוד על העמק בכתבה זו שפורסמה במגזין טריפו.

    לחצו לכתבה
עקבו אחרי האינסטגרם שלי
0

8% הנחה

על השכרת רכב בארה"ב וקנדה

דרך חברת אופרן

לחצו כאן להזמנה