צפון מערב ארה"ב

  • בעמוד זה תמצאו כתבות על אודות מדינות צפון מערב ארצות הברית – וושינגטון, אורגון, איידהו, מונטנה וויאומינג, השוכנות בפינה המרוחקת והפראית של ארה"ב. זה המקום לצפות בו בפסגות הרים משוננות, בהרי געש נישאים, בגייזרים המתפרצים בעצמה, ובמפרצים בהם שפע יונקים ימיים.

  • המדריך לשמורת גליישר

    הכתר של היבשת הוא הכינוי שלו זכה פארק גליישר, ואכן, זוהי ארצם של פסגות מבותרות הנוגעות בעננים, של קרחונים המשתפלים ממורדות ההרים, של אגמי טורקיז המנקדים עמקים מוריקים ושל יערות עבותים המשתרעים עד קצה האופק. שמורת הטבע הלאומית גליישר, השוכנת על פסגות רכס הרי הרוקי, היא יעד טיול יפהפה. אפשר לקרוא עוד על השמורה בכתבה זו.

    לחצו לכתבה
  • המדריך לשמורת ילוסטון

    שמורת הטבע הלאומית ילוסטון היא שמורה ענקית ששטחה הוא כשליש משטחה של מדינת ישראל. היא שוכנת בלב אזור הררי ופראי, על רכס הרי הרוקי, בגבול שבין המדינות וויאומינג , מונטנה ואיידהו. פארק ילוסטון הוא ללא ספק ה-שמורה של ארצות הברית, וככל הנראה גם של העולם כולו. כאן תוכלו להרגיש הכי קרוב לבריאה שרק אפשר, וכאן תוכלו לראות מראות שלא תוכלו לראות בשום מקום אחר.

    לחצו לכתבה
  • המדריך לשמורת גרנד טיטון

    פארק גרנד טיטון ממוקם בחלק הצפון מערבי של מדינת וואיומינג, מדרום לשמורת הטבע הלאומית ילוסטון ומצפון לעיירה ג'קסון. השמורה משמרת נוף הררי יוצא דופן ביופיו על רקע עמק ג'קסון הול שלמרגלותיו. אחד הדברים המייחדים את שמורת גרנד טיטון הוא שאפשר לחזות במרבית נופיה מחלון הרכב. ככל הנראה אין עוד שמורה בארצות הברית שכדי להתרשם מיופיה לא חייבים לרדת מהאספלט כלל.

    לחצו לכתבה
  • המדריך לשמורת הר רייניר

    פארק לאומי מרהיב ביופיו – עם מבחר גדול של מסלולי הליכה יפים במיוחד, פארק זהו הוא גן עדן לאוהבים לטייל ברגל בנוף אלפיני מעל קו העצים, קרוב לקרחונים (אבל לא רק – גם היערות באזורים הנמוכים יותר של השמורה יפים במיוחד). הנוף של שמורה זו ללא ספק נותן פייט לנופם של הרי הרוקי הקנדיים.

    לחצו לכתבה
  • המדריך לשמורת קרייטר לייק

    לפני אלפי שנים ניצב במקום בו שוכנת כיום שמורת הטבע הלאומית קרייטר לייק הר געש גדול שנישא לגובה של כ-4,000 מ' מעל פני הים. ההר שכן מעל רכס הרי הקסקייד החוצה את מערב ארה"ב לאורכה, והיה חלק משרשרת הרי הגעש שעדיין נישאים מעל הרכס, כדוגמת הר סיינט הלנס והר רייניר. לפני 7,700 שנה התפרץ הר מאזמה וקרס אל תוך הלוע שלו. בתוך ההר נוצר מכתש, ומי הגשמים והשלגים זרמו אל האזור שקרס, ועד מהרה מילאו אותו. כך נוצר אגם קרייטר, האגם העמוק ביותר בארה"ב.

    לחצו לכתבה
  • מה לא לפספס לאורך חופי אורגון

    לאורך חופי אורגון המרהיבים יש אינספור שמורות, מפרצים ותצפיות. איך בוררים מבין כל מאות האפשרויות את המקומות היפים ביותר? אפשר להיעזר ברשימה זו שכוללת את הטופ שבטופ של כמה מה שלדעתי כדאי לראות ולעשות (האתרים מסודרים מצפון לדרום) – ובקיצור את כל הנקודות שאסור לפספס.

    לחצו לכתבה
  • הצעות למסלולי הליכה בשמורת אולימפיק

    חצי האי אולימפיק שוכן בצפון מערב מדינת וושינגטון לאורך חופי האוקיינוס השקט. בחבל ארץ זה, שהוא מהגשומים בארה"ב, יש יערות גשם עבותים, חופים מפורצים ושרשרת הרים נישאה. מרכז חצי האי וגם חלק מחופיו הם שמורת טבע לאומית – שמורת אולימפיק. בכתבה זו תוכלו למצוא מגוון הצעות למסלולי הליכה בשמורה יפה זו.

    לחצו לכתבה
  • קסמה של שמורת אולימפיק

    כתבה קצרה משולבת בתמונות רבות המתמקדת בדרום מערב שמורת הטבע הלאומית היפה אולימפיק, השוכנת במערב מדינת וושינגטון – ביער הגשם הממוזג הו, בחופים של דרום מערב חצי האי, וכן סביב אגם קווינולט.

    לחצו לכתבה
  • על הקשר שבין ילוסטון לקורונה

    האם ידעתם שיש קשר בין שמורת הטבע הלאומית ילוסטון לבין בדיקות לזיהוי וירוס הקורונה? אחת התגליות המדעיות החשובות ביותר שהתגלו אי פעם, שיש לה קשר לשמורה זו, מאפשרת שכפול (או הגברה) של חומר גנטי ביעילות ובמהירות. הודות לפיתוח זה ניתן לזהות נוכחות של וירוסים בדגימות שנלקחו למשל מבני אדם.

    לחצו לכתבה
  • הר סיינט הלנס, עד ההתפרצות הבאה

    בשעה 08:30 בבוקר ה-18 במאי 1980 , הרעידה התפרצות עצומה את מדינת וושינגטון. הר הגעש סיינט הלנס שילח לאוויר מטחי עפר שהגיעו לגובה של יותר מ-30 ק"מ. כשני מיליארד מטרים מעוקבים של סלעים, שהם כארבעה מיליארד טון עפו מפסגתו. האם יתכן שבקרוב תתרחש ההתפרצות הבאה?

    לחצו לכתבה
  • פעילויות מומלצות בעיר פורטלנד

    פורטלנד, העיר הגדולה באורגון, הממוקמת על גדות הנהרות קולומביה ווילאמט היא עיר ישנונית למדי, אפילו בהשוואה לסיאטל שכנתה מצפון. אולם הנוף היפה הנשקף ממנה, הרחובות הנעימים שלה, הכיכרות, הטיילת שלאורך הנהר וחנויות הספרים שבה הם ללא ספק סיבה טובה לעזוב לרגע קט את הטבע הפראי ולבלות יום אחד בעיר נחמדה זו.

    לחצו לכתבה
  • טיול בעיירה פורט טאונסנד

    פורט טאונסנד שוכנת במיקום אסטרטגי – על כף בולט לים המוקף במי מפרץ פוג'ט. העיירה קרובה לסיאטל מצד אחד ומן הצד השני, למרות הקרבה לעיר הגדולה, שוכנת באזור המוקף טבע פראי. אבל ייחודה של פורט טאונסנד הוא לא רק ביופיה אך הוא בעיקר בעובדה שהיא עיירה המשמת אבן שואבת לאומנים מצד אחד ולאוהבי שיט מן הצד השני.

    לחצו לכתבה
  • איים של שלווה, איי סאן חואן

    איי סאן חואן הם אריכיפלג קטן של איים שתחום בין חופי צפון מערב מדינת וושינגטון במערב, בין האי ונקובר במזרח ובין חצי האי אולימפיק בדרום. מבין איי הארכיפלג יש שלושה איים עיקריים שבהם מתרכזת רוב התיירות לאזור – אורקס, סאן חואן ולופז. התחבורה בין איי סאן חואן הוא במעבורות – חוויה נהדרת המאפשרת אתנחתה של התרגעות וצפייה בנוף.

    לחצו לכתבה
  • סיאטל או ונקובר? מי יפה יותר?

    לרוב הישראלים המטיילים אל צפון מערב ארה"ב או אל הרי רוקי הקנדיים יש זמן לטייל רק בעיר אחת מבין השתיים – סיאטל או ונקובר. אני נשאלת רבות – איזו עיר עדיפה מבין השתיים…? מסוג השאלות שגם אחרי ביקורים רבים בשתי הערים הנהדרות הללו – אין לי עליה תשובה חד משמעית.

    לחצו לכתבה
  • רוד טריפ בארה"ב, שמורת גליישר

    החלק השלישי של טיול ארוך במערב קנדה וארה"ב שאליו יצאתי בסתיו 2019 (קצת לפני שהקורונה פרצה לחיינו). בכתבה זו תוכלו לקרוא על הטיול שלנו בשמורת גליישר האמריקנית ואת תיאור נפלאות מזג האוויר המושלג שפקד אותו לפתע פתאום. כבונוס – הפוסט כולל גם את תיאור הטיול שלנו בשמורות יוהו הקנדית היפהפייה וכן בשמורה הלאומית הקנדית מוכרת פחות קוטנאי.

    לחצו לכתבה
  • רוד טריפ בארה"ב, איידהו וגרנד טיטון

    החלק הרביעי של טיול ארוך במערב קנדה וארה"ב שאליו יצאתי בסתיו 2019 (קצת לפני שהקורונה פרצה לחיינו). בכתבה זו תוכלו לקרוא על הטיול שלנו במרחבי מדינת איידהו היפהפייה, וכן על ביקור יפה במיוחד בשמורת גרנד טיטון (וכבונוס – מפגש פוטוגני וקרוב עם דוב גריזילי מרשים).

    לחצו לכתבה
  • רוד טריפ בארה"ב, שמורת ילוסטון

    החלק החמישי של טיול ארוך במערב קנדה וארה"ב שאליו יצאתי בסתיו 2019 (קצת לפני שהקורונה פרצה לחיינו). פוסט שמוקדש כל כולו לשמורת הטבע הלאומית ילוסטון – וכולל תמונות רבות של שפע בעלי החיים המאכלסים אותה (פלוס תיאורים רבים איך שורדים טיול קמפינג בשמורה במינוס 15 מעלות).

    לחצו לכתבה
  • הר רייניר, ההר המאיים על סיאטל

    הר רייניר, אחד ההרים הגבוהים בצפון אמריקה, שמתרומם בתלילות רבה לגובה של 4,392 מטרים, וחולש על כל בתי העיר סיאטל ופרבריה הוא הר געשה כבוי. האם יתפרץ בעתיד הקרוב? זאת ועוד בכתבה הזו, שפורסמה באתר מעריב.

    לחצו לכתבה
  • אולימפיק, חופים ויערות גשם

    חופים מפורצים, יערות גשם עבותים והרים נישאים הם רק חלק מהמראות הנפלאים של השמורה בחצי האי אולימפיק שבמערב מדינת וושינגטון. בכתבה זו, שפורסמה באתר מעריב, תוכלו לקרוא על מסלולי טיול יפים במיוחד בחצי האי.

    לחצו לכתבה
  • סיאטל, 'ניו יורק של החוף המערבי'

    דמיינו לעצמכם בתים הטבולים ביערות גשם עבותים, אגמים שנחצים את ידי גשרים צפים, ורחובות תלולים מהם נשקפות פסגות של הרי געש מושלגים. דמיינו גורדי שחקים שמנצנצים באור השמש, מטוסים קלים שנוחתים על המים ואוניות משא שמגיעות מלב ים. זוהי סיאטל ובכתבה זו, שפורסמה באתר מעריב, תתוודעו ליופיה הרב.

    לחצו לכתבה
  • קרייטר לייק, אגם בלוע של הר געש

    קרייטר לייק, השוכן במדינת אורגון שבצפון מערב ארה"ב, הוא אחד מגופי המים המתוקים הצלולים והנקיים בעולם. האגם, השוכן בתוך לועו של הר געש מושך אליו מבקרים רבים מדי שנה, ויש שאמורים שהוא אחד המקומות היפים בעולם. עוד על אגם יפה זה בכתבה הבאה, שפורסמה באתר מעריב.

    לחצו לכתבה
  • ילוסטון, השמורה הלאומית הראשונה בעולם

    ילוסטון היא מקום שיש בו הכול מהכול – נהרות, קניונים, הרים, דובים, זאבים, עדרי ביזונים, ובעיקר המון גייזרים מתפרצים, בוץ מבעבע וריח של גפרית שנישא באוויר. הפעילות ההידרו-תרמית בילוסטון גדולה מזו שעל פני כל שאר היבשות, ובתחומה נפתח צוהר לחקר תהליכים גאולוגיים שמשפיעים על כדור הארץ. תוכלו לקרוא עוד על ילוסטון בכתבה זו שהתפרסמה באתר מעריב.

    לחצו לכתבה
עקבו אחרי האינסטגרם שלי
0

8% הנחה

על השכרת רכב בארה"ב וקנדה

דרך חברת אופרן

לחצו כאן להזמנה