קנדה מערב וצפון מערב ארה"ב מסלולים

מערב קנדה וצפון מערב ארה"ב הוא יעד טיולים נהדר. חבל ארץ זה ניחן ביופי פראי, במרחבים עצומים, בנופים נהדרים, ובעושר בעלי חיים. מעט מאוד מקומות בעולם מגוונים בנופם כחבל ארץ זה בו פיורדים שנחצבו על ידי קרחונים, שרשראות הרים נישאות המכוסות מעטה שלג, הרי געש המעלים עשן, יערות גשם עבותים, וגייזרים המתפרצים בעצמה. בהרים ובשמורות הטבע של אזור זה איילים מנהלים קרבות חיזור ודובים אוכלים בשלווה פירות יער. מתחת לפני המים חיים מינים רבים של לווייתנים הנודדים בעקבות להקות דגים, ומושבות רעשניות של אריות ים מאכלסות את האיים המנקדים את המפרצים. הערים הססגוניות כוונקובר, ויקטוריה וסיאטל, על שווקיהן והנוף המרהיב הנשקף מהן, מוסיפות נדבך נוסף לטיול.

הספר 'קנדה מערב וצפון מערב ארה"ב מסלולים' מסייע בתכנון טיול יוצא דופן ביופיו אל חבל ארץ פראי זה. בספר שבע הצעות של מסלולי טיול מפורטים המפורטים להלן וכן יש בספר מגוון הצעות לשילובי מסלולים:

המסלול האדום, קיץ (יוני-תחילת ספטמבר), 8 ימים: מסלול נהדר העובר בנופים המשכרים של שמורות הטבע הלאומיות באנף, ג'אספר ויוהו, הפנינים של הרי הרוקי הקנדיים, אשר במחוזות קולומביה הבריטית ואלברטה. הרים אלה, החוצים את יבשת צפון אמריקה לאורכה, ומהווים קו פרשת מים, ניחנים באוצרות טבע שאין דומה להם ובנופים יוצאי דופן שהפכו אותם למוקד עלייה לרגל לרבבות מטיילים – אגמים בצבע טורקיז, פסגות ומצוקים משוננים, שדות קרח, קרחונים ועושר של בעלי חיים. את כל אלה חוצה מערכת מסועפת של שבילים המסודרים בשתי וערב והופכים את המקום לגן עדן עבור כל מי שאוהב ללכת ברגל ולחוש את הטבע לא רק מבעד לחלון רכבו. המסלול מומלץ לכל מי שמעוניין בטיול טבע נטו – מרחקי הנסיעות שבו קצרים יחסית, וההליכה ברגל מרובה ומגוונת. זהו יעד מושלם למתעתדים ללון באוהל, בקרוואן, או במלונות מפנקים שכמותם יש בהרי הרוקי הקנדיים בשפע.

המסלול הסגול, קיץ (אמצע יוני-תחילת ספטמבר), 12 ימים: מסלול זה הוא למעשה הארכה של המסלול האדום וכולל גם את שמורות הטבע הלאומיות אגמי ווטרטון שבדרום מחוז אלברטה (קנדה), וגליישר שבצפון מונטנה (ארה"ב). הנסיעה לשמורות אלה היא דרך 'ארץ הקנאנאסקיס', אזור מרשים ביופיו הממוקם ממזרח לרכס הרי הרוקי. במסלול זה רבים הסיכויים לצפות במגוון בעלי חיים (דובים, איילים, עזי הרים ועוד). המסלול מומלץ לכל מי שרוצה להאריך את השהות ברכס הרי הרוקי. זהו יעד מושלם למתעתדים ללון באוהל, בקרוואן או במלונות.

המסלול החום, אביב-סתיו (אפריל/מאי-אוקטובר/נובמבר), 7 ימים: מסלול המתמקד בדרום מערב קולומביה הבריטית ובאי הגדול והיפהפה ונקובר השוכן ממערב ליבשת. זהו מסלול המשלב טבע מרשים – חופי ים הנושקים ליערות גשם עבותים, פיורדים צרים שנרחצו על ידי קרחונים, ערוצי מים שוצפים ולהקות של לווייתנים המתקרבות דרך קבע לחוף, לבין בילוי עירוני בערים היפות ונקובר וויקטוריה. המסלול מיועד לכל מי שאינו רוצה לנסוע מרחקים ארוכים ומחפש יעד המשלב טיול בחיק הטבע וטיול עירוני. זהו יעד מושלם ללינה במלונות או לשילוב לינה באוהל ובמלונות.

המסלול הכחול, אביב-סתיו (מאי-אוקטובר), 9 ימים: מסלול המיועד ל'מתקדמים', לאנשים שכבר ראו את נפלאות מערב קנדה וצפון מערב ארה"ב ומחפשים חוויה שונה. המסלול משלב נסיעה ברכב ושיט במעבורת ומוביל לאזורים נהדרים באי ונקובר ובצפון קולומביה הבריטית, הכוללים פיורדים צרים וארוכים, קרחונים, לווייתנים והמון דובים ועיטי ים קירחים. החלק הצפוני של המסלול, סמוך לעיירות סטוארט והיידר השוכנות בראש פיורד צר משני עברי הגבול בין קולומביה הבריטית ואלסקה, הוא אחד המקומות הטובים ביותר לצפייה בדובי גריזלי בצפון אמריקה (בחודשים יולי-אוגוסט). זהו יעד מושלם למתעתדים ללון במלונות או לאלו הרוצים לשלב לינה באוהל ובמלונות. טיול בקרוואן במסלול זה יהיה מלווה בהוצאה כספית גדולה בעת העברתו במעבורת.

המסלול התכלת, קיץ (סוף מאי-תחילת ספטמבר), 18 ימים: מסלול נהדר זה הוא למעשה הרחבה של המסלול הכחול. זהו המסלול הכי פראי ובין היפים בספר זה, והוא מיועד לאלו שלא חוששים משעות נסיעה ארוכות ברכב ועל סיפון מעבורת, ואינם יכולים לעמוד בפיתוי של נסיעה צפונה אל מחוז יוקון ומדינת אלסקה. לאורך המסלול יש סיכויים מצוינים לצפות בדובים, במגוון מיני איילים, בעופות מים רבים ובלווייתנים ויונקים ימיים נוספים. תחילתו של המסלול הוא שיט במעברי המים הצרים של דרום 'המעבר הפנימי', ולקראת סופו – שיט מרהיב בין העיירות הציוריות, הפיורדים והקרחונים של צפון 'המעבר הפנימי', באותו הנתיב בדיוק שבו שטות ספינות הפאר בקרוזים צפונה. זהו יעד מושלם למתעתדים ללון במלונות או לאלה הרוצים לשלב לינה באוהל ובמלונות. נסיעה בקרוואן תהיה כרוכה בהוצאה כספית גדולה בעת העברתו במעבורת.

המסלול הירוק, סתיו (מאי-ספטמבר), 18 ימים: מסלול המתמקד בפינה הדרום מערבית של קולומביה הבריטית ובמדינת וושינגטון אשר בצפון מערב ארה"ב. המסלול משלב טבע נהדר עם בילוי עירוני – חופי ים המתהדרים במצוקים ועשירים בבעלי חיים, שרשרת הרים משוננת ובה מסתתרים אגמים תכולים, הרי געש נישאים מכוסים קרחונים ויערות גשם עבותים הנושקים לחוף. במהלך הטיול תוכלו לצאת לשיט צפייה בלווייתנים, לרפטינג, לשיט רגוע על מימיו של פיורד ארוך, לטיולי אופניים, וכמובן למסלולי הליכה. כמו כן תוכלו ליהנות מטיולים בערים היפות סיאטל, ונקובר וויקטוריה אשר במהלכם תבקרו במוזיאונים, בשווקים, במרכזי קניות ובאתרי בילוי. המסלול מומלץ לכל המחפשים טיול רגוע טבול בירק שאינו ארוך מדי לנסיעה. זהו יעד מושלם למתעתדים ללון באוהל, בקרוואן או במלונות. מי שבוחר ללון בקרוואן צריך לקחת בחשבון שבערים הגדולות (סיאטל, ויקטוריה וונקובר) עדיף לזנוח את הקרוואן לטובת מלון.

המסלול הכתום, קיץ (יוני-ספטמבר), 35 ימים: מסלול מקיף זה משלב טיול בהרי הרוקי הקנדיים עם טיול בשמורת גליישר וילוסטון בהרי הרוקי האמריקניים. כמו כן כולל המסלול ביקור בערים ונקובר וסיאטל וביקור באתרים לאורך חופי האוקיינוס השקט. המסלול עובר במחוזות קולומביה הבריטית ואלברטה אשר בקנדה, ובמדינות וושינגטון, איידהו, מערב מונטנה ומערב וואיומינג אשר בצפון מערב ארה"ב. זהו מסלול שעיקרו טבע – שרשראות הרים משוננות, נהרות שוצפים, אגמי טורקיז, רמות גבוהות מעל לקו העצים, מישורי בזלת שחורים, גייזרים המתפרצים מתוך האדמה, יערות גשם עבותים הנושקים לחוף והרבה מאוד בעלי חיים. זהו מסלול מגוון מאוד, יעד מושלם למתעתדים ללון באוהל, בקרוואן או במלונות.

הספר קנדה מערב וצפון מערב ארה"ב מסלולים יצא לאור בשנת 2009, עודכן בשנת 2013, בשנת 2022 יצאה לאור המהדורה השלישית של הספר לאחר עדכון מקיף והרחבה של נושאים רבים, הוספת מפות רבות ועוד

לרכישת הספר בהנחה

עקבו אחרי האינסטגרם שלי
0

8% הנחה

על השכרת רכב בארה"ב וקנדה

דרך חברת אופרן

לחצו כאן להזמנה