מסלולי הליכה נבחרים בדרום מערב ארה"ב

דרום מערב ארה"ב הוא חבל ארץ רחב היקף, שבאופן מסורתי כולל לאריזונה, ניו מקסיקו, קולורדו, יוטה וכן חלקים מקליפורניה ונבדה. ידוע בפסגותיו המושלגות, מדבריותיו האדומים, ונהרותיו הרחבים, הדרום מערב מכיל בחיקו כמה מאתרי הטבע המרשימים ביותר בעולם, וכמו כל אזור בעולם, הליכה רגלית היא הדרך הטובה ביותר להכיר את חבל ארץ זה. לפניכם עשרה מסלולים מומלצים במיוחד בדרום מערב, המכסים נופים מגוונים.Hum_more_12

1. מסלול אל פסגת הר לאסן (Lassen Peak Trail) – מסלול זה השוכן בשמורת הטבע הלאומית לאסן (Lassen Volcanic National Park) שבצפון מדינת קליפורניה הוא יוצא דופן מבחינת יופייה של התצפית אליה הוא מוביל. המסלול מטפס על הר לאסן, הר געש שהתפרץ לאחרונה בשנת 1915, הפסגה הדרומית ביותר של רכס הרי הקסקייד החוצה את צפון מערב ארה"ב לאורכה. הטיפוס להר לא קל אך הוא בהחלט שווה את המאמץ שכן התצפית מלמעלה על הר הגעש שסטה ועל מרחבי צפון קליפורניה ודרום אורגון יוצאת דופן ביופייה. אורכו של המסלול, שהינו מסלול הלוך חזור כשמונה ק"מ (4 לכל כיוון) והוא מוביל מגובה של כ-2,800 מ' לגובה של קרוב ל-3,500 מ' (תוספת גובה של כ-700 מ'). מומלץ לצאת לדרך בשעת בוקר מוקדמת שכן בשעות אחר הצהריים יש בפסגת ההר לעתים קרובות רוחות חזקות. אסור להתחיל במסלול כאשר יש סכנה לסופות ברקים. ניתן לטייל במסלול זה החל מחודש יולי עד חודש אוקטובר. בשאר חודשי השנה המסלול מכוסה בדרך כלל בשלג. נקודת המוצא של המסלול היא לצד הכביש החוצה את שמורת לאסן (Lassen Park Highway), שבעה מייל מצפון לכניסה הדרומית לשמורה.

2. מסלול אל פסגת סנשינאל דום (Sentinel Dome Trail) – מסלול זה הוא ללא ספק מהיפים ביותר בשמורת הטבע הלאומית יוסמיטי (Yosemite National Park) שבמזרח מדינת קליפורניה. זהו מסלול חובה, מרשים במיוחד ולא מאוד קשה המוביל לתצפית מיוחדת במינה של  360 מעלות, על העמק של שמורת הטבע הנהדרת הזו מראש גבעת גרניט חשופה שגובהה כ-2,700 מ' מעל פני הים. אורכו של מסלול זה כ-3.5 ק"מ (1.75 לכל כיוון), תוספת גובה של כ-130 מ'. ההליכה במסלול קלה יחסית והטיפוס אל ראש גבעת הגרניט מהנה במיוחד לילדים. אסור להתחיל במסלול כאשר יש סכנה לסופות ברקים. ניתן לטייל במסלול זה החל מחודש יוני עד חודש אוקטובר. בשאר חודשי השנה המסלול מכוסה לעתים בשלג והכביש המוביל לנקודת ההתחלה של המסלול סגור. המסלול מתחיל לצד הכביש המוביל לגליישר פוינט (Glacier Point Road) בשמורת הטבע הלאומית יוסמיטי. מראש מסלול זה אין מקום מתאים יותר לצטט בו את דבריו של פעיל שמירת הטבע ג'יון מיור שאהב במיוחד את יוסמיטי ותרם לכך שהיא הפכה לשמורת הטבע הראשונה של מדינת קליפורניה "למביט מהצד על נופים אלו היום נראה אינסופי והשמש נראית כאילו היא עומדת במקום. הסיפור התנכ"י על 'שמש בגבעון דום', שבו השמש נעצרת למען יהושוע מעוררת הרבה התרגשות. כאן ביוסמיטי ניתן לראות נס זה מתרחש לכל מטפס הרים ולכל מי שעושה מה שראוי לעשותו או רואה משהוא שראוי לראותו".

3. מסלול במעלה מורו רוק (Moro Rock Trail) – מורו רוק הוא גוש גרניט מרשים המזדקר מעל רכס הרי הסיירה נוואדה בשמורת הטבע הלאומית סקויה (Sequoia National Park) שבמזרח מדינת קליפורניה. כ-400 מדרגות מובילות לראש גוש הסלע ממנו משקפת תצפית נהדרת מגובה של מעל 2,200 מ'. מסלול זה הינו קצר מאוד באופן יחסי (כחצי ק"מ לכל כיוון) ותלול מאוד באופן יחסי (תוספת גובה של 100 מ') אבל המאמץ שבטיפוס בו ללא ספק משתלם. מראש מסלול זה נשקף נוף נהדר על הרכס המהווה את קו פרשת המים של מערב ארה"ב וכל העמקים המקיפים אותו. מומלץ לטייל במסלול מוקדם בבוקר או בשעות אחה"צ אז הראות במיטבה. אסור ללכת במסלול כאשר יש סכנה לקרח על מדרגות האבן וכן בעת סופות ברקים. המסלול מתחיל בכביש קרסנט מדו (Crescent Meadow Road) בשמורת הטבע הלאומית סקויה. אם אתם מטיילים במקום בסופי שבוע או בחגים לאומיים צאו לדרך בשעה מוקדמת כדי להימנע מההמונים.

4. מסלול הידן ואלי (Hidden Valley Trail) – מסלול מעגלי קצר מאוד (1.5 ק"מ בלבד) וקל מאוד המוביל לנוף מקסים במיוחד, המתאים גם למשפחות עם ילדים קטנים שאינם מטיבי לכת. הידן ואלי ובתרגום מילולי ה'עמק הנעלם' הוא עמק אדום מוקף ערימות בולדרים עגולים בלב שמורת הטבע הלאומית ג'ושואה טרי (Joshua Tree National Park) בדרום מזרח מדינת קליפורניה. הליכה במסלול זה היא חגיגה של צבעים – אדום, צהוב, כתום וחום, גוונים של המסלע המדברי החשוף של שמורה זו הנקראת על שם סוג צמח דמוי קקטוס מיוחד הצומח בה והיוצר בה יערות בלב מדבר. המסלול מתחיל סמוך לאזור הפיקניק הידן ואלי (Hidden Valley Picnic Area) בשמורת הטבע הלאומית. מי שרוצה בהזדמנויות צילום יוצאות דופן מומלץ שיטייל במסלול זה בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות אחר הצהריים.

5. מסלול אנג'לס לנדינג (Angels Landing Trail) – מסלול זה השוכן בשמורת הטבע הלאומית זאיון (Zion National Park) אשר בדרום מערב במדינת יוטה מוביל אל נוף עוצר נשימה. זהו ללא ספק אחד המסלולים היפים בדרום מערב ארה"ב שכל מי שילך בו ויגיע לנוף שבפסגתו לא יצטער על המאמץ שנאלץ להשקיע לשם כך. המסלול מטפס בשביל נוח מאוד על מצוק סלע אדום המזדקר מעל עמק שמורת הטבע אשר במרכזו מתפתל נהר הווירג'ין. חלקו האחרון של המסלול כולל טיפוס קל אל נוף שאי אפשר לתאר במילים את יופיו. אורכו של המסלול, שהינו מסלול הלוך חזור כשמונה ק"מ (4 לכל כיוון), תוספת הגובה של המסלול היא כ-500 מ'. בשל העבודה שרובו נוח מאוד להליכה הוא מתאים גם למטיילים עם ילדים קטנים. שמורת הטבע הלאומית זאיון שוכנת אמנם באזור מדברי אך היא גבוהה טופוגרפית (ולכן החום בה בד"כ נסבל) ולכן אם יוצאים לדרך בשעה מוקדמת אפשר לטייל במסלול זה גם בחודשי הקיץ (כדאי להצטייד בהרבה מים). בחודשים נובמבר-מרץ המסלול עשוי להיות מכוסה שלג. המסלול מתחיל לצד הכביש הראשי של עמק השמורה.

6. מסלול מפלי קלפ קריק (Calf Creek Falls Trail) – מסלול מיוחד המוביל לנאת מדבר בו מפל ובריכת מים בלב המדברית האינסופיים של המונומנט הלאומי אסקלנטה (Grand Staircase Escalante National Monument) אשר בדרום מרכז מדינת יוטה. אורכו של מסלול זה כתשעה ק"מ (4.5 לכל כיוון) ולמרות שתוספת הגובה בו זניחה הוא אינו קל שכן הוא כולל הליכה ארוכה בדשדשת הנחל. המסלול מסתיים בבריכת המים ובמפל, מקום נהדר לרחצה. לאורך המסלול ציורי קיר אינדיאנים עתיקים. אסור לטייל במסלול זה אם יש סיכוי לגשם בשל סכנת שיטפונות, יש לשת למסלול הרבה מים שכן זהו מסלול חשוף וחם יחסית. המסלול מתחיל כ-15 מייל ממזרח ליישוב אסקלנטה (Escalante), בין אבן מייל 75 ו-76.

7. מסלול דליקט ארצ' (Delicate Arch Trail) – מסלול זה השוכן בשמורת הטבע הלאומית הנהדרת ארצ'ס (Arches National Park) אשר בדרום מזרח מדינת יוטה הוא ללא ספק המסלול הכי מרשים של רשימת מסלולים זו. זהו מסלול שאסור לפספס בשום פנים ואופן וכל מי שיטייל בו ללא יוצא מן הכלל יהיה המום מיופיו. אורכו המסלול כ-4.5 ק"מ הלוך חזור (2.25 ק"מ לכל כיוון) ותוספת הגובה בו היא כ-150 מ'. המסלול שהוא מושלם גם למטיילים עם ילדים קטנים מעפיל במתינות בגובה אל עבר אמפיתאטרון טבעי מפוסל באבן חול אדומה שבקדמתו שוכן הקשת המפורסמת בעולם. הנוף כה מרשים עד שנראה כאילו פוסל ביד אמן. מי שיטייל במסלול בשעות אחר הצהריים יצא נשכר במיוחד שכן צבעי השקיעה הצובעים את קו האופק מחווים למקום הרגשה מיוחדת עוד יותר. ההליכה במסלול זה לצד עוד מטיילים רבים שחלקם אף משתחווים לקשת זו כאשר הם מגיעים אליה היא של עלייה לרגל. ממש חוויה מיסטית בלב המדבריות האדומים של מדינת יוטה. בחודשים נובמבר-מרץ המסלול עשוי להיות מכוסה שלג. המסלול מתחיל לצד הכביש המוביל לוולף ראנץ' (Wolf Ranch) קרוב מאוד לכביש הראשי של עמק השמורה.

8. מסלול גרנד וייו פוינט (Grand View Point Trail) – מבחינת רמת ההשקעה בהליכה ורמת היופי בו זוכים לצפות מסלול זה ללא ספק מנצח שכן בהליכה קלילה וקצרה מאוד מוביל זה מסלול זה אל נופים שבכל מקום אחר היה צורך ללכת אליהם ברגל ק"מ רבים. אורכו של מסלול זה הושכן במחוז 'אי בשמיים' (Island in the Sky)  של שמורת הטבע הלאומית קנינולנדס (Canyonlands National Park) אשר בצפון מזרח מדינת יוטה, כשלושה ק"מ בלבד (1.5 ק"מ לכל כיוון), ותוספת הגובה בו היא זניחה. המסלול מתפתל לצד מצוק מרשים מעל העמק המבותר שיוצר בזרימתו נהר הקולורדו והוא מוביל אל נקודת תצפית נפלאה על מפל הנהרות קולורדו וגריין באזור של מרחבי מדבר אדומים שאין להם סוף מהם מזדקרות תצורות אבל חול יוצאות דופן ביופיין. כדאי במיוחד לטייל במסלול זה בשעות אחר הצהריים. בחודשים נובמבר-מרץ המסלול עשוי להיות מכוסה שלג. כדי המסלול מתחיל כ-13 מייל מדרום למרכז המבקרים של השמורה, כשעה נסיעה מהעיר מואב (Moab) שבצפון מזרח מדינת יוטה.

 9. מסלול סליקרוק (Slickrock Trail) – מסלול חמוד במיוחד במחוז הנידלס (Needles) של שמורת הטבע הלאומית קניונלנדס (Canyonlands National Park) אשר בצפון מזרח מדינת יוטה. אורכו של מסלול מעגלי זה (מומלץ ללכת נגד כיוון השעון), שהינו קל מאוד באופן יחסי, פחות מארבעה ק"מ, תוספת הגובה בו מועטה, והוא מוביל אל נופים מקסימים של מרחבים אדומים ושל צריחים של אבן חול המזדקרים מעל האדמה המדברית. זהו מסלול שחולף באחד מחבלי הארץ הפראיים ביותר והמבודדים ביותר במדינת יוטה והדבר ללא ספק ניכר בעת ההליכה בו. מומלץ במיוחד לטייל במסלול בשעות הבוקר או שעות אחר הצהריים אז צבעי המדבר נצפים במלוא הדרם. בחורף המסלול עלול להיות מכוסה שלג. המסלול מתחיל בקצה כביש ביג ספרינגס (Big Springs Overlook Road) שבשמורת הטבע הלאומית.

 10. מסלול ההבסו (Havasu Canyon Hiking Trail) – עוד מסלול מרהיב באחד הערוצים הזורמים לגרנד קניון, בצפון מדינת אריזונה. מסלול זה מוביל אל נאת מדבר בתוך ערוץ עמוק החצוב באבן חול אדומה בו סדרה של כמה מפלים עם מים בצבע טורקיז ונהר נהדר המקשר ביניהן, בו אינספור בריכות טבעיות לרחצה. זהו המסלול הארוך מבין כל המסלולים ברשימה זו וכדי לטייל בו יש לישון בשטח בתחתית הקניון באוהל בחניון לילה או באכסניה בכפר האינדיאני סופאי (Supai). אורכו של המסלול 32 ק"מ (16 לכל כיוון) ותוספת הגובה בו היא 2,400 מ'. המסלול לתחתית הקניון נוח מאוד ולא קשה כלל (מתאים גם למטיילים עם ילדים). העלייה למעלה קשה יותר ובמקום ללכת בה ניתן לעשות את הדרך מעלה במסוק. מסלול זה הוא למעשה מסע נהדר שכדאי להקדיש לו לפחות ארבעה ימים (יומיים הליכה ויומיים למטה בתחתית הקניון), חוויה יוצאת דופן של יופי בל יתואר אל תוך מערכת הערוצים החצובים עמוק בתוך האדמה המקיפה את הגרנד קניון. נקודת ההתחלה של המסלול ממוקמת כ-18 מייל מצפון ליישוב פיץ' ספרינגס (Peach Springs), המסלול שוכן בשטחה של השמורה האינדיאנית הבסופאי (Havasupai) וכדי לטייל בו יש להוציא אישור ולהזמין מקום לינה באתר השמורה: http://www.havasupaitribe.com/


לקריאת הכתבה באנגלית לחצו כאן

ראו כאן יעדים נוספים בדרום מערב ארה"ב.

ראו כאן יעדים נוספים בקליפורניה.

עקבו אחרי האינסטגרם שלי
0

8% הנחה

על שכירת רכב בארה"ב וקנדה

דרך חברת אופרן

לחצו כאן להזמנה