כמה כסף לקחת? היכן להמיר?

שואלים אותי הרבה שאלות בנוגע לענייני כספים. כמה עולה טיול לארה"ב ולקנדה? כמה כסף לקחת? האם צריך גם דולרים אמריקניים וגם דולריים קנדיים (לטיול שכולל את שתי המדינות)? היכן כדאי להמיר כספים? ועוד.

ובכן – על השאלה הראשונה (כמה עולה טיול לארה"ב ולקנדה) אפשר לקרוא כאן.

לגבי כמה כסף כדאי לקחת לטיול? – בארה"ב ובקנדה קל מאוד להסתדר עם כרטיסי אשראי ולכן לכאורה אין צורך לשאת כמויות גדולות של מזומן. אבל…. (תמיד יש אבל) העמלות שגובים הבנקים על כל פעולה באשראי בדרך כלל גבוהות, ובנוסף שער ההמרה בדרך כלל לא מי יודע כמה. לכן אני בטיולים שלי, אמנם לא נושאת הרבה מזומן, אבל כן משתדלת לשלם על כל הדברים הקטנים (דלק, פאסט פוד, קניות קטנות וכדומה) במזומן ועל הדברים הגדולים (מלונות, 500$ כניסה לדיסני לכל המשפחה, מסעדה יקרה במיוחד וכדומה) באשראי.

סיבה נוספת לשאת מזומן היא תקלות בסליקת כרטיס האשראי (די פאדיחה לעמוד בקופה בלי יכולת לשלם, וטוב לדעת שתמיד יש לכם די מזומן בארנק לגיבוי או למקרה חירום). תקלות שכאלה אינן נדירות והן מתחלקחות לשתיים – 1. חסימת הכרטיס על ידי הבנק בגלל חשד לגניבה – קרה לי כמה פעמים (משום מה תמיד בקופה של וולמרט)…. חברת האשראי לא הבינה מדוע מתבצעות כל כך הרבה עסקאות בארה"ב וחסמה לי את הכרטיס (למרות שהודעתי לה טרם נסיעתי על הנסיעה ועל כך שיש צפי לעסקאות רבות בארה"ב). כמה טוב שהיה לי מזומן בארנק ושלא הייתי צריכה לברוח מהחנות בבושת פנים. 2. בעת העברת כרטיס האשראי בחנויות, בתחנות דלק וכדומה הלקוח נשאל המון שאלות שהעיקרית ביניהם היא Debit (כרטיס Debit הוא כרטיס שבדרך כלל מקושר לבנק של האמריקניים והתשלום יורד מיידית מהחשבון) או Credit (כרטיסי אשראי אמריקנים רבים לא מקושרים לבנק. הלקוח מקבל את החשבון בסוף החודש ומשלם). אז מה דינו של כרטיס ויזה ישראלי רגיל? תהרגו אותי… עד היום לא יודעת מה לענות על השאלה הזו (אני חושבת שאני בדרך כלל עונה Debit). בדרך כלל זה עובר בלי בעיות אבל לי אישית כבר קרו תקלות, ולמרות שהאמריקנים (או הקנדיים) שעמדו אחרי בתור בקופה היו אדיבים (וכנ"ל הקופאית), העדפתי לצמצם נסיונות ולשלוף מזומן.

אז כמה כסף בכל זאת כדאי לקחת? אני בדרך כלל מחליפה בארץ, לפני הנסיעה, סכום של 2000-3000$ למשפחה לטיול של כשלושה שבועות פלוס. ברוב הכסף אנחנו משתמשים כאמור לקניות הקטנות, אך תמיד משתדלת שישארו לנו כ-1000$ מזומן ספייר (כסף לשעת חירום). את הכסף הזה אנחנו מחלקים בין הארנקים של כל בני המשפחה (וקצת אפילו מחביאים ברכב). בשבוע האחרון של הטיול מתחילים לנגוס גם בסכום הזה, ועם הקניות של הרגע האחרון בדרך כלל חוזרים לארץ בידיים ריקות.

מי שנוסע הן לארה"ב והן לקנדה מתלבט בדרך כלל בשאלה האם צריך להחליף גם דולרים אמריקניים וגם דולריים קנדיים? אז ככה – אפשר לשלם בקנדה בדולרים אמריקניים (הפוך זה קצת בעייתי, אלא אם מדובר בעיירות שממש קרובות לגבול) אבל שער ההמרה שתקבלו בחנויות, במסעדות, במלונת ובאתרי הבילוי יהיה לעתים קרובות ממש לא טוב. לכן כדאי לגשת לבנק ולבצע שם את ההמרה, או להצטייד בדולרים קנדיים כבר בארץ (בכמות שתואמת לזמן השהות בקנדה).

אז איפה כדאי להמיר כספים? את שער ההמרה הכי טוב תקבלו ככל הנראה בחלק מסניפי ה-Change שפזורים בערים הגדולות (אך שימו לב שיש שונות גבוהה בין הסניפים ויש סניפים בהם שער החליפין אינו משתלם). איכשהו החלפת סכומים גדולים בסניפים אלו תמיד הרתיעה אותי מצד אחד, ומנגד עם כל כמות הסידורים המטורפת שיש לפני טיול, נסיעה לסניפים הללו, חיפוש חנייה… זו הייתה משימה שאף פעם לא הצלחתי לעמוד בה. אז כך יצא שבמשך שנים רבות ניגשתי לדלפק של החלפת כספים בנתב"ג והחלפתי שם – תוך ידיעה מראש ששער ההמרה שאני מקבלת הוא לא מדהים בלשון המעטה… אבל זה היה מזמן. לאחרונה גיליתי את הפיתרון שהוא המושלם עבורי – Fly Money – מזמינים את הכסף דרך האינטרנט ואוספים בדלפקי בנק הפועלים בנתב"ג (שפועלים 24/7). אפשר לשלם בתשלומים (יתרון גדול בעיני) ושער ההמרה בדרך כלל מצויין, וטוב יותר מזה של דלפקי החלפת הכספים בנתב"ג (אפשר גם לבטל אם הטיול מתבטל).

אני ומשפחתי לא חסכנים גדולים בטיולים שלנו, אבל בשנים האחרונות, ככל שהתאווה שלנו לטיולים גדלה ואילו התקציב לטיולים לא גדל ביחס ישיר אליה, התחלנו לחשוב כיצד ניתן להפחית עלויות (תוכלו לקרוא על כיצד הצלחנו הצלחנו לעמוד בתקציב מצומצם בטיולנו האחרון כאן). כך הבנתי למשל שאני משלמת הרבה יותר מדי בכל טיול על עמלות לבנק ועל החלפת מט"ח בשער נמוך. לא מדובר כאן אמנם על סכומי עתק אבל אין ספק שמעט מחשבה על אופן ניהול הכספים והמרתם הייתה יכולה לחסוך כמה מאות שקלים בכל טיול. זה לא המון מצד אחד אבל מן הצד השני אני מאמינה גדולה בכך שהדרך הכי טובה לצמצם עלויות באופן משמעותי בטיול היא על ידי הרבה חיסכונות קטנים כמו זה וכמו אחרים, למשל: לא הייתי מוותרת על פעילויות – אבל כן הייתי מצמצמת קצת (לא חייבים לעשות הכל), לא הייתי יורדת באופן גורף ברמת המלונות – אבל בלילה שבו במילא מגיעים מאוחר ועוזבים מוקדם אין שום סיבה ללון במלון פאר, לא הייתי מוותרת על מסעדות – אבל כן הייתי מקפידה לאכול ארוחת צהריים בפיקניק בחיק הטבע במוצרי מזון שנרכשו בסופרמרקט.

 

עקבו אחרי האינסטגרם שלי
0

הנחה מוגדלת בתאריכים

20.3-10.4.24 בלבד

10% הנחה

על השכרת רכב בארה"ב וקנדה

דרך חברת אופרן

לחצו כאן להזמנה

מכירים את מחולל המסלולים שלנו?

הדרך החדשה לתכנן טיול לחו"ל

מוזמנים להתנסות