טיול זול בארה"ב. האם אפשרי?

כן. טיול זול בארה"ב הוא בהחלט אפשרי… הטיול האחרון שלי לדרום ארה"ב היה קצת לחוץ מבחינת תקציבית. לא הייתה ברורה לי מבעוד מועד לחלוטין תרומתו לספרים עתידיים שאכתוב, וגם – היה ברור לי שבחלקו הוא יהיה פחות מרהיב מבחינה נופית מאזורים אחרים בארה"ב שבהם התרגלנו לטייל. ולכן לאחר התלבטות ארוכה האם לנסוע או לא החלטתי שאכן ניסע אבל הפעם בתקציב מוגבל. הגדרתי מראש את התקציב ל-40,000 שח לטיול של ארבעה אנשים ל-22 יום, תקציב נמוך מאוד ביחס לטיולים הקודמים שלנו באורך דומה בארה"ב ובקנדה. ידעתי שאנחנו בדרך כלל לא מסוגלים בדרך כלל לעמוד בתקציב בטיולים ותהיתי האם הפעם לשם שינוי זה יצליח…

את הטיול התחלנו בלאס ווגאס עם לילה במלון הרה'ס שהוא המלון הסביר הכי זול שמצאתי בסטריפ של העיר (140$, מיקום טוב ומלון סביר), לאחר מכן עברנו לארבעה לילות קמפינג בשמורות גריט ביסין, קודאכרום וזאיון (בערך 20$ ללילה, סה"כ 80$), עוד לילה במלון במצוק הצפוני של הגרנד קניון (התכנון היה ללון באוהל אך הטמפרטורות צנחו להרבה מתחת לאפס… מלון יקר יחסית, 200$ ללילה), לילה בחניון באזור אגם פאוול ובהמשך במצוק הדרומי של הגרנד קניון (בערך 20$ ללילה, סה"כ 40$ ללילה), לילה במלון ספרינהיל סוויטס של מריוט בעיר פניקס (130$ ללילה) וכן הלאה… סה"כ 13 לילות בקמפינג (ממוצע של 20$ ללילה, סה"כ כ-260$) ותשעה לילות במלונות (שרובם היום ברמה סבירה בהחלט, ממוצע של 120$ ללילה, סה"כ כ-1080$).

הוצאות נוספות:

  • השכרת רכב (מיניואן) – 1500$ (1000$ על הרכב ועוד 500$ דמי נסיעה חד כיוונית מלאס וגאס עד ניו אורלינס שם הסתיים הטיול שלנו)
  • טיסות – כ-4500$
  • אוכל – בערך 100$ ליום, סה"כ 2,200$ (יש לציין שאנחנו בדרך כלל ממש לא חזקים בלחסוך בתחום הזה אבל כן מסתפקים לעתים גם במסעדות מזון מהיר – למשל סאבווי הוא פיתרון מוצלח לכל הצמחונים שלי – וכן בזכות הקמפינג מכינים לא מעט ארוחות על שולחן הפיקניק בחניון הלילה)
  • אטרקציות – כ-1000$ (הפעם הקפדנו לברור מראש את האטרקציות שחשובות לנו ונאלצנו לעשות ויתורים. למשל על הופעה בווגאס ועל שיט באגם פאוול ויתרנו הפעם ואת רוב התקציב השקענו בהשכרת קיאקים לשיט בכל מיני אתרים יפים בביצות של מזרח טקסס ולואיזיאנה)
  • דלק, תקשורת (הזינו קוד קופון NetaD כדי לקבל הנחה), ביטוח בריאות ושונות – עוד בערך 1000$
  • סה"כ -כ-11,500$ שהם קצת יותר מ-40,000 שח  – טיול זול למדי בהתחשב בכך שמשתתפים בו ארבעה אנשים למשך כשלושה שבועות.

אז האם הצלחנו לעמוד בתקציב המיוחל?

כן ולא.

כן – כי זו פעם ראשונה שאנחנו באמת מצליחים להצטמצם ולהפתיע אפילו את עצמינו לטובה, זאת למרות שתכננו ללון יותר לילות באוהל (אבל הוריקן ומזג אוויר סוער קצת שיבשו את התוכניות) וכן למרות שההוצאה על שיט בקיאקים הייתה מעל למצופה.

לא – כי מצד שני זה לא כל הסיפור… בסופו של דבר הבן הבכור שלי קיבל חופשה מהצבא והצטרף לעשרה ימי טיול והטיסה שרכשתי עבורו הייתה יקרה יחסית (כך שלמעשה טיילנו חמישה ולא ארבעה). בנוסף חברתי שרון (שהיא גם שותפתי לכתיבת חלק מהספרים) שגרה בוונקובר הסכימה להצטרף אלי לשבוע נוסף של טיול במיסספי וטנסי (שבוע של לינה במלונות, השכרת רכב וכן תשלום על שינוי תאריכי טיסה), פלוס נוספו לי עוד ארבעה ימי טיול בניו יורק (שם ישנתי כבר אצל חברה ולא שילמתי על לינה).

סה"כ עם כל התוספות התמחור טפח ל-55,000 שח. בלי קניות כמובן (אבל לקנות שם זה לפעמים לחסוך פה…).

אז כן – כן הצלחנו לעמוד בתקציב של 40,000 שח ל-22 ימי טיול לארבעה אנשים. ולא – לא הצלחנו לעמוד בתקציב הכללי לטיול מסיבות אחרות

ובכל זאת תיאור תקצוב הטיול שלנו ממחיש עד כמה כן אפשר לעשות בארה"ב טיול זול באופן יחסי (ובלי להתכלב יתר על המידה). וכך, למרות שהטיסות הן יקרות, שלושה שבועות בארה"ב יכולים להיות הרבה יותר זולים משלושה שבועות באירופה שכן השכרת רכב בדרך כלל יותר זולה, הדלק יותר זול, האוכל זול יותר (אם כי כמובן פחות טעים…) והאתרים והאטרקציות הם על פי רוב מעט זולים יותר. מי שמוכן ללון בארה"ב בקמפינג יכול להינות מכל העולמות – גם טיול בזיל הזול באופן יחסי וגם לינה במקומות הכי יפים שיש בלב הטבע הפראי של הפארקים הלאומיים ושמורות המדינה.

כמובן שיש טיולים יקרים יותר – כאלה שהם עירוניים יותר וכאלה שפוקדים אתרים פופלארים יותר בהם הלינה יקרה יותר – אך המטרה של כתבה זו להציג בפניכם את האופציה האחרת – טיול בארה"ב שהוא חסכוני ולא יקר.

ראו כאן מידע נוסף על תמחור מפורט של טיולי קמפינג וכן תמחור טיולים שכוללים לינה במלונות ובקרוואן.

ועוד משהו קטן – אפשר ליהנות מאוד בטיול בארה"ב גם אם יש במהלכו מעט מאוד השקעה כספית באתרים ובאטרקציות שכן הכניסה לפארקים הלאומיים היא כמעט בחינם (80$ למשפחה לשנה שלמה), וכן אם מתכננים נכון אפשר להמעיט באתרים בתשלום (או להיכנס ללא תשלום – למשל במוזיאונים רבים למשל יש ימים מסויימים בהם הכניסה בחינם) ולברור את האטרקציות האחרות (רפטינג, קיאקים, אופניים וכדומה). מטיילים רבים מרגישים שהם חייבים אטרקציות כדי למלא את הטיול בתוכן ולדעתי זה ממש לא נכון – הרי יום של רחצה בנהר, מסלול ברגל וצפייה בבעלי חיים הוא עולם ומלואו ולא חייבים להוסיף לו אטרקציה של אומגות או מגלשות אלפיניות כדי שיהיה יום טיול מושלם.


למידע נוסף בנוגע לעלויות טיול לארה"ב ולקנדה לחצו כאן
לרשימת המלונות המומלצים שלי בארה"ב ובקנדה לחצו כאן
למידע על כיצד להזמין מלונות בזול לחצו כאן
למידע שימושי על מגוון נושאים הקשורים לטיול לחצו כאן
לטיפים להשכרת רכב לחצו כאן
להשכרת רכב בהנחה דרך חברת אופרן לחצו כאן
עקבו אחרי האינסטגרם שלי
0