בלוג הטיולים שלי

• קליפורניה אהבתי

הפוסט בהכנה

• כביש 101, חופי אורגון – מה לא לפספס

בארבעת הימים האחרונים נסעתי לאורך כביש 101 הנושק לחופי אורגון מצפון לדרום. בדקתי כל נקודת תצפית וכמעט כל חניון לילה, וכן כמה מסלולי הלילה. נכנסתי לכל שמורת מדינה וביקרתי בכל העיירות שלאורך הדרך. היצע הדברים שיש לראות לאורך חופי אורגון רב במיוחד, למען האמת – רב מדי. אז איך בוררים מבין כל מאות האפשרויות את המקומות היפים ביותר? מציעה להיעזר ברשימה זו שכוללת את הטופ שבטופ של כמה מה שלדעתי כדאי לראות ולעשות (כדאי גם לחכות למהדורה החדשה של ספר ארה"ב מערב מסלולים שתצא לאור…

• קסמה של שמורת אולימפיק

שמורת הטבע הלאומית אולימפיק היא הסיפתח של הטיול שלי לאורך כביש 101 בו אסע בטיול זה דרומה עד סן פרנסיסקו – כמעט שבועיים של נופי אוקיינוס משכרים. בחצי האי אולימפיק טיילתי כמה פעמים בעבר, וכן עשיתי בה טיול יעודי ומקיף לשם כתיבת הספר ארה"ב מערב מסלולים, אבל למרות זאת יש בה עדיין מקומות שלא ראיתי, או שכן ראיתי אך לא הספקתי להקדיש להם מספיק תשומת לב בטיולי הקודמים. על כן בטיול הזה התמקדתי בעיקר בדרום השמורה (אזור שהכרתי פחות טוב) – ביער הגשם הממוזג הו,…

• פורט טאונסנד

את היומיים האחרונים ביליתי בחצי האי אולימפיק היפהפה – אבל עליו עוד אכתוב וארחיב בפוסט נפרד…. בינתיים לפני שהולכת לישון (אחרי יום עמוס במיוחד, שהסתיים בניצול העבודה שבאורגון – אליה עברנו הערב – אין מסי קנייה, מה שחייב ביקור בקוסקו ובוולמרט…), כותבת פוסט קצר על פורט טאונסנד – עיירה נחמדה בצפון חצי האי אולימפיק, שהיא בהחלט יעד שכדאי לעצור בו בדרך אל או מחצי האי אל העיר סיאטל. האמת שלא בטוח שהייתי כלל מגיעה לעיירה זו אילולא היו לי חברים המתגוררים בה, אבל לאחר שביקרתי…

• איים של שלווה

אז נסעתי לארה"ב לטיול ארוך של למעלה מחודש וחצי, לקראת המהדורה הרביעית של ספר ארה"ב מערב מסלולים שצפויה לצאת לאור עוד כשנה, כדי לטייל במקומות שלא יצא לי לבקר בהם שנים רבות – אחד המקומות הללו הוא איי סאן חואן – אריכיפלג קטן של איים שתחום בין חופי צפון מערב מדינת וושינגטון במערב, בין האי ונקובר במזרח ובין חצי האי אולימפיק בדרום. את שלושת הימים האחרונים ביליתי בשלושה איים – אורקס (נקרא על שם מגלה עולם ספרדי ולא על שם לווייתן האורקה – זאת למרות…

• סיאטל או ונקובר?

לרוב הישראלים המטיילים אל צפון מערב ארה"ב או אל הרי רוקי הקנדיים יש זמן לטייל רק בעיר אחת מבין השתיים – סיאטל או ונקובר. אני נשאלת רבות ביעוצי הטיולים שאני עושה, וכן דרך הפורום והפייסבוק – איזו עיר עדיפה מבין השתיים…? מסוג השאלות שגם אחרי ביקורים רבים בשתי הערים הנהדרות הללו – אין לי עליה תשובה חד משמעית. אני שומעת מישראלים רבים שלדעתם ונקובר יפה יותר. אבל אני איפשהו אני תמיד הרגשתי אחרת – אהבתי יותר את סיאטל. במשך שנים רבות ייחסתי אהבה זו לגורמים…

• שבע מעלות מתחת לקוטב (חלק ה) – בריאן איש הכלבים

למחרת בבוקר הילדים עזבו את המלון לפנינו ויצאו לטייל לבד ברחובות העיירה, בעוד אנחנו נשארנו בחדר האוכל של המלון עם הקפה של ארוחת בוקר. פגשנו אותם אחרי כחצי שעה משתוללים עם כמה גורי כלבי האסקי, מפטפטים בהתלהבות עם אדם מבוגר ומזוקן, שנראה כאיש הרים אמיתי. הם הציגו בפנינו את בריאן, וסיפרו לנו שהוא זה שמגדל את כל כלבי ההאסקי שראינו בימי הטיול הקודמים, קשורים לצד מלונות בפאתי העיירה. בריאן הציע לילדים להתלוות אליו להאכלת הכלבים ואנחנו הסכמנו (מסיבה שלא ברורה לנו) לאשר להם לנסוע יחד…

• שבע מעלות מתחת לקוטב (חלק ד) – גרולר ופיזלי

ביום השלישי שלנו בצ'רצ'יל הבנו שהגיעה העת לטייל באזור לבד, בקצב שלנו ולא בסיורים מודרכים. ניגשנו לסוכנות הרכב היחידה בעיירה (Tamarack Rentals) שם פגשנו את רוז, הבעלים של חברת השכרת הרכב, אישה לבבית שתוך כמה דקות של מילוי ניירת הספיקה לספר לנו המון דברים מעניינים על אורחות החיים בצ'רצ'ל. עיקר הסיפורים שלה נסובו סביב נושא הציד והדיג. כך למשל רוז סיפרה לנו ש"הקריבו והברנטה הקנדית הם מעדן" וכן ש"במניטובה מותר לאידיאנים לצוד כמעט הכל – למעט דובי קוטב". רוז גם סיפרה לנו שבצ'רצ'יל יש כביש…

• שבע מעלות מתחת לקוטב (חלק ג) – לשחות עם לווייתנים

היום השני שלנו בעיירה צ'רצ'יל הוקדש ללוויתני הבלוגה המגיעים מדי קיץ לקו החוף של מפרץ הדסון באלפיהם. עלינו על קיאקים (של חברת Sea North Tours) ויצאנו לשיט ביום ערפילי וגשום, במי נהר הצ'רצ'יל שבאזור המפגש שלו עם מי המפרץ מתרכזים לווייתנים רבים. המדריך שלנו להרפתקאה הזו היה אמיל, בחור צעיר שהוא חצי קרי (Cree, אחת מקבוצות הילידים הגדולה בצפון אמריקה) וחצי צרפתי. הוא נולד וגדל בצ'רצ'יל אך בגיל 17, בשל רמת הלימודים הנמוכה בבית הספר של העיירה, נשלח ללמוד בפנימיה בעיר ברנדון (Brandon) שבדרום מניטובה….

• שבע מעלות מתחת לקוטב (חלק ב) – מפגש ראשון עם הטונדרה

בתחנת הרכבת המתין לנו רכב של מלון טונדרה-אין (Tundra Inn). לאחר נסיעה קצרצרה הגענו למלון, פרקנו את התרמילים ויצאנו להליכה אל החוף של מפרץ הדסון הנושק לעיירה. בכניסה לחוף הזדקרו שלטים גדולים המזהירים מפני דובי קוטב שלעתים מתרכבלים כאן בשמש בין הסלעים. מסביב פרח במלוא הדרו 'עשב האש' (Fireweed) שפריחתו הוורודה, שמתחילה מלמטה ועולה אט אט כלפי מעלה, יכולה להגיע לגובה של כשני מ'. הגעה למי מפרץ הדסון הייתה מעין חלום ילדות רחוק שלנו, וההתרגשות לגעת במימי הים הייתה רבה. מרגש אותו יותר היה לגלות…